semana de primero - Reisverslag uit Ciudad Real, Spanje van Bregje Ven - WaarBenJij.nu semana de primero - Reisverslag uit Ciudad Real, Spanje van Bregje Ven - WaarBenJij.nu

semana de primero

Blijf op de hoogte en volg Bregje

16 Oktober 2015 | Spanje, Ciudad Real

Hola amigos,

Het eerste weekje zit er alweer op. De familie waar ik in terecht ben gekomen is echt top! Even een kleine voorstel ronde van de familie.
Gema is de moeder, ze is dokter en werkt meestal alleen in de ochtend. Gema is echt super gezellig en we gaan samen twee keer per week hardlopen. Haar leven staat helemaal in het teken van gezond leven.

Diego is de papa. Die ik niet zo heel vaak zie omdat hij een hardwerkende ingenieur is. Hij reist veel. Tot tegenstelling van Gema houdt hij van lekker eten en is erg lui.

Ana is de oudste, ze is 10 jaar oud en spreekt al best goed Engels. Wat ze het liefste doet is spelen met haar Disney prinsessen en bordspellen.

Gonzalo is de jongste, hij is 6 jaar oud en ik heb nog nooit zo'n eigenwijs jongetje gezien. Als hij iets niet wilt dan gebeurd het ook niet. Heerlijk natuurlijk en elke dag weer een uitdaging. Hij spreekt niet goed Engels het enige wat hij kan zeggen is: football?

Afgelopen weekend zijn we met heel het gezin naar het zuiden van Spanje gegaan in Cadiz. Het is prachtig daar!
Vrijdag avond aangekomen zijn we meteen gaan eten( en bier drinken) samen met vrienden van Diego en Gema. Het was een klein restaurantje waar we buiten aan een grote hangtafel stonden. En de gerechten kwamen een voor een op de tafel met 10 vorken. Zodat je van alles wat konden proeven. Echt de beste tonijn ever! Na heel veel biertjes later lagen we eindelijk om half 4 in bed.

Op zaterdag zijn we naar playa del vienta geweest. Ik kan niet eens met woorden uitleggen hoe mooi het hier is. Het is een groot strand met Romeinse ruïnes en een hele grote duin (zie foto's).

Op zondag zijn we in een dorpje geweest in de bergen met alleen maar witte huizen. Hier hebben we geluncht op een markt. We zaten met zijn alle op een trap van een kerk en de gerechten kwam 1 voor 1 voorbij. Zelfs calamari gegeten inclusief de inkt en het was ook nog eens lekker.

Zondag nacht ben in heel ziek geworden geen idee omdat het de inkt was maar goed. Ondertussen is het vrijdag en voel me weer bijna helemaal fit.

Volgende week dinsdag moet ik naar de universiteit om mijn niveau van Spaans te peilen en dan kijken ze of ze een cursus hebben voor me. Lets hope for the best!

Dit was zo ongeveer mijn weekje.

Adios amigos,
Big Kiss

  • 16 Oktober 2015 - 19:27

    Tante Marjo:

    Hoi bregje

    Wat fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt.
    Heb je een fijne kamer?
    Beb benieuwd volgende week met de training spaans.veel succes
    Hoe is het weer op dit moment?hier is het bagger!
    Ik zit met en dekentje voor de tv ga dadelijk de voice kijken.
    Groetjes en een hele fijne week
    Tante marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bregje

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 1205

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 01 Maart 2016

Daar gaan we weer!

Landen bezocht: